Listar året 2014

Hade inte tänkt göra en sådan här lista då jag inte känner att det här året var mitt bästa, men samtidigt så lär man sig av sådant också. Så jag föll för bloggtrycket och kör en lista jag hittade hos Ylva
 
Inför balen samt på första omgången på Queen's Head. 
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Var på konserter med artister jag älskar. Hängde i Stockholm tillsammans med bästa vännerna. Var på studentbal med Erik. Fick två nya familjemedlemmar i form av små kaniner. Var ute på krogen haha. 
 
Vilka länder besökte du?
GotLAND, hehehe... Höll mig tyvärr inom Sveriges gränser i år.
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Mer motivation till stort sett allt, men främst skolarbetet. Speciellt den här hösten har varit otroligt jobbig för mig och jag har inte mått så bra, så jag vill ha mer glädje. 
 
I Stockholm med fina vänner för One Direction på Friends Arena. 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
7 och 13 juni samt 12 november när jag var på Håkan Hellström, One Direction och Ed Sheeran. 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Jag jobbar ju inte, så möjligtvis att jag klarade av tvåan med hyfsade betyg samt klarade mig första terminen på trean trots att jag mått dåligt. 
 
Och din största framgång privat?
Att jag blivit bättre på att säga ifrån och bli arg. Och att jag lärt mig att jag är tuffare och klarar mer än jag tror. Måste bara komma ihåg det när det blir jobbigt.
 
Några lack jag köpte på Klädkällaren. 
 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat antagligen. Annars skönhetsprodukter.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Samtliga Håkan-, One Direction- och Ed Sheeran-låtar. Plus typ Rude - Magic!, All of me - John Legend, Happy - Pharell Williams etc etc. Kan fortsätta för evigt. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare tyvärr. Mycket på grund av jag mått dåligt av skolan. 
 
En av sommarens bästa kvällar med fina vänner. ♥
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Mått bra. Träffat kompisar. Festat. Njutit av sommaren. Planerat. 
 
Blev du kär i år?
Blev och blev... Snarare att jag fortfarande är.
 
Den maträtt du åt oftast 2014?
Hmm, kycklingenchiladas kanske? Eller sushi!
 
Min födelsedag på en restaurang någonstans mitt i ingenstans. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Åkte bil, ännu mer bil och ännu lite mer bil till Mönsterås där vi övernattade på hotell för att åka färja till Gotland dagen därpå. Åt på restaurang samt åt glass ur barnbägare. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Planering möjligtvis. Eller lite mer energi och engagemang från min sida. 
 
Något du ångrar?
Att jag inte gjorde mer av det jag mår bra av. 
 
Det blev inget ordentligt Harry Potter-maraton i år heller....
 
Vad fick dig att må bra?
Mina bästa vänner, Erik, familj och släkt. Musik och konserter. Böcker och filmer. 
 
Vem saknade du?
Ganska många faktiskt. Stort sett jämt. 
 
Vad är du mest stolt över?
Att jag blivit bättre på att stå på mig och att jag klarat av skolarbetet trots att det varit jobbigt. 
 
Årets roligaste fest?
Har inte festat så mycket i år faktiskt, men Sophias artonårsfest i September var najz. 
 
Håkan Hellström på Ullevi 7 juni.
 
Vilken var din bästa månad?
Juni tror jag. Var på två konserter, fick sommarlov, tog det otroligt lugnt. 
 
Finns det någonting du skulle kunnat gjort bättre?
Tjatar om detta nu känns det som, men skolarbetet hade kunnat gå bättre om jag mått bättre samt planerat bättre. Jag hade kunnat vara bättre på att höra av mig till kompisar etc etc. 
 
Beskriv 2014 med tre ord:
Jobbigt, konserter, extrem.

Kommentarer

Lämna gärna ett spår innan du går så blir jag glad!

Vad heter du?
Är du här ofta?

Vad är din mailadress? Den stannar hos mig.

Har du också en blogg?

Din kommentar:

Trackback