100 onödiga frågor och lika ointressanta svar

Både fantastiska HanaPee och Egoinas har svarat på de här inom kort tid, så nu ni, nu ska ni få veta alldeles för mycket ointressant om mig!

 

1. Hur gammal är du om fem år? 23. Lite kul att jag satt och diskuterade det här med min bror på hans födelsedag i måndags. Han insåg att för 10 år sedan blev han tonåring och fick lite åldersnoja. 

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min animationsklass plus lärare. 

3. Hur lång är du? Kort. Jag är 165 cm kort. 

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Easy A igårkväll, ÄLSKAR EMMA STONE! 

Älskar! 
 

5. Vem ringde du senast? Min filmklasskompis Nadja i onsdags. 

6. Vem ringde dig senast? Min storebror Oscar igårkväll.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Blöt, för det regnar och jag måste vara ute i det xD" – Erik

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det är lite olika faktiskt.. För några år sedan hatade jag att prata i telefon, men nu börjar jag bli för lat för att smsa och vänta på svar. 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda, sedan jag var typ tre. 

10. När såg du senast din mamma? I måndags kväll..

11. Vilken ögonfärg har du? Blå. 

12. När vaknade du i dag? 07.57, av mig själv. VEM ÄR JAG ENS?! 

13. Vilken är din favoritjulsång? Typ hela Amy Diamonds julskiva då jag älskade henne när jag var yngre och blir så nostalgisk när jag hör dem. Annars Last Christmas med Wham! eller Do They Know It's Christmas? med Band Aid eller All I Want For Christmas Is You med Mariah Carey. Äh, jag älskar julmusik så kan inte välja. 

14. Vilken är din favoritplats? Har nog egentligen inte någon. Allt beror på sällskap, inte själva platsen. Men jag älskar att vara uppe på Västerlanda, vår lägergård. Där mår jag alltid bra. Eller på Bockön, mysigaste lilla ön strax utanför Landvetter. 

Bockön i somras. 
 

15. Vilken plats föredrar du minst? Alla typer av sjukhus.. 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte den blekaste aning, då jag inte har någon aning om vad jag vill göra med mitt liv. Förhoppningsvis har jag en partner, och kanske ett barn. Jobbar på något småtråkigt ställe och drömmer om att få jobba med något kreativt. 

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Olika typer av monster tror jag, är liksom dålig på att komma ihåg drömmar från igårnatt så minns inte riktigt.. 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Har skrattat typ hela lektionen idag, så minns inte åt vad..

19. Hur stor är din säng? Ingen aning. Tillräckligt..? 

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. Har ju min skolmac. Kan dock tänka mig att ha en stationär när jag flyttar hemifrån. Fast jag vill nog ha en bärbar. Också. 

 Min bebis. ♥ 
 

21. Sover du med eller utan kläder på dig? I stora tishor och strumpor. Om jag inte sover med Erik. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra. 

23. Hur många landskap har du bott i? Ett. 

24. Vilka städer har du bott i? The one and only, Götlaborg. 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Avskyr att gå barfota. 

26. Är du social? Jag är vanligtvis ganska socialt awkward när jag träffar någon ny, men det beror på hur den andra personen är. Är den social har jag väldigt lätt att anpassa mig efter det. Men det tar ofta ett tag innan jag känner mig bekväm, och blir ordentligt social, med någon. 

27. Vilken är din favoritglass? Chokladglass, med mycket gott i, som Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie

28. Vilken är din favoritefterrätt? Det mesta med choklad. 

Efterrätt hos kusinerna i somras. 
 

29. Tycker du om kinamat? Kan inte minnas att jag ätit det, föredrar hur som helst thai.

30. Tycker du om kaffe? Ibland. Till efterrätt kan det vara gott. Och ibland blir jag otroligt sugen på det när jag är i skolan, thank God för våran kaffeautomat.

31. Vad dricker du till frukost? För det mesta te, men är jag lat blir det ett glas med kall mjölk, mmm..

32. Sover du på någon särskild sida? Helst i mitten, på mage med ansiktet mot väggen, när jag sover själv. Sover jag bredvid Erik ligger han innerst. 

33. Kan du spela poker? Vi brukade spela det på en semesterresa till Danmark när jag var yngre, men minns inte hur man spelar längre. 

34. Tycker du om att mysa/kela? Kan vara något av det bästa som finns. 

35. Är du en beroendemänniska? Inte vad jag märkt. Får tänka på det framöver.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? En av mina vänner, som bodde mitt emot mig för ett par år sedan. Hon går nu på min skola, men vi umgås inte lika mycket längre som jag skulle vilja.

Partners in crime - 12 ♥
 

37. Vill du ha barn? Delvis ja, delvis nej. Ja för att jag älskar barn och det verkar mysigt. Nej för att jag är allmänt livrädd för förlossningen och för att jag är rädd för att få typ fyra timmars sömn och bete mig som ett as pga det.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, ytterst lite från tyskalektionerna på högstadiet och "jag älskar dig" på polska (Eva & Adam var favoritböckerna när jag var yngre)

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag var väldigt liten, tre tror jag. Hade varit sjuk och sovit dåligt, så när jag väl somnat sov jag så tungt att jag andades konstigt och päronen ringde ambulans. Minns det inte, men har fått det återberättat nu i efterhand. 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Tycker inte om tång eller sjögräs och är smått rädd för eventuella krabbor etc., så bassäng lätt. Sjö funkar också!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Allra helst vill jag spendera alla mina pengar på nagellack och smink, men det jag lägger mest pengar på är mat.

Favoritläppstiftet! 
 

42. Äger du dyrbara smycken? Nja, det dyraste jag har är nog Thomas Sabo....

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Kollar nästan aldrig på teve, så vet knappt vad som går längre. Men kanske Sveriges Mästerkock..

44. Kan du rulla med tungan? Ohja, det är favoritpartytricket! 

45. Vem är den roligaste människan du känner? Nadja. Känner många roliga människor, men hon får mig seriöst alltid att skratta med sina småkorkade, och helt underbara, kommentarer. Helt igenom underbar människa!

46. Sover du med gosedjur? Nja, jag använder en häst och en björnkudde som utfyllnad plus extrakuddar i hörnet av sängen. ↓

Posig bild med mina gosedjur i bakgrunden. 
 

47. Vad har du för ringsignal? *Kollar inställningarna pga har aldrig på ljudet* Öppning heter den tydligen. På iFånen. 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Vet att jag har åtminstone en tröja jag målade två katter på på dagis... 

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett nagellack.....

50. Flirtar du mycket? Kan inte flörta....

51. Kan du byta olja på bilen? Har inte provat, men skulle nog klara det!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Har inte ens körkort än så det hade varit skumt. 

53. Vilken var den senaste boken du läste? Om inte skolböcker räknas så......Femtio nyanser av frihet.....hehe... 

Högst upp i bokhyllan gömmer de sig. 
 

54. Läser du dagstidningen? Det finns en liten chans att jag snabbt bläddrar igenom kulturdelen i jakt på serierna, IBLAND.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, har bara prenumererat på KP och Bamse..

56. Dansar du i bilen? Jag dansar bara hemma, när ingen annan ser. Sjunger mest med till radion. 

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar nästan aldrig på radio, använder Spotify, men kanske P3 då min bror brukar lyssna på den. 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mitt religionsprov i onsdags. 

59. När var du i kyrkan senast? Min kusins konfirmation i somras. 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Min SO-lärare som var sjukt rolig, duktig på att lära ut och en allmänt skön människa. 

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka tror jag. Åker ju på läger då och då med scouterna, och sommarlägrena brukar vara ungefär en vecka. Nej förresten, Schweizresan 2010 var ju 10 dagar minus en eller två när vi åkte buss. 

I en tur med linbana, Schweiz - 10 
 

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Minns inte? Betyder det att folk är allmänt dåliga på att göra speciella saker för varandra? Ska börja med sånt! 

63. Vad lyssnar du på just nu? Min spellista "Bara kärlek alltihop <3" på Spotify. 

64. Har du varit med i tidningen? Tror inte det. 

65. Vad är det konstigaste du ätit? Musslor kanske? Gillar det INTE. Annars vildand. 

66. Vem såg dig naken senast? E.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa. 

68. Hur imponerar man på dig? Vet mycket men inte skryter om det. Är otroligt rolig. 

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen. Är ganska dålig på att visa den typen av känslor för andra. 

70. Har du någon piercing? Öronen. 

71. Din största vinst? Vinner typ aldrig på saker, men vann en liten väska med skumt godis på Liseberg när min "styvsyster" stod i hjulet. Det var bara jag som spelade... 

72. Civilstånd? I ett förhållande med min fjant sedan maj förra året. 

Puttinutti ♥ Cred till Ylva för finfina bilden. 
 

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, BlogLovin', Blogg.se 

74. Är du fåfäng? Egentligen inte. Tycker om att känna mig fin, men kan även ÄLSKA att bara gå runt på exempelvis läger och inte bry mig ett skit om hur jag ser ut. 

75. Ångrar du någonting du gjort? Inga stora saker som jag kan komma ihåg, bara små händelser och saker jag sagt. 

76. Hur gammal är din pappa? Hur kan det här vara intressant? Han fyller 52 nästa år..............

77. Vilket är ditt drömjobb? Ingen aning, men jag vill göra något kreativt. 

Örhängen jag pysslade ihop för ett par år sedan. 
 

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Inte vad jag kan komma på.

79. Vad har du haft för husdjur? Hamster, fiskar och nu kaniner. 

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Räcker det inte med den här sjukt långa listan? Nähä, okej då...

· Jag är sjukt bra på att prokrastinera.
· Jag älskar "gammal" musik.
· Jag hatar när mitt rum är stökigt. 

81. Svär du ofta? Ja för fan! Okej, egentligen inte.. 

82. Sverige när det är som bäst? Sommaren. Punkt. 

83. Kan du åka slalom? Jag har kunnat ialla fall, men nu har jag inte åkt skidor på ett tag, samt blivit svinrädd.

84. Vad har du ätit i dag? Havregrynsgröt med banan och jordgubbssylt. Te med honung. Två små bett av Nadjas wrap med skagenröra. Två knäckebröd med rökt skinka. 

Min frukost i morse. 
 

85. Vad har du för utbildning? Än så länge har jag inte ens gått ur gymnasiet, men snaaaaart (närmare bestämt 236 dagar) har jag läst färdigt estet-medialinjen med inriktning film.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Ögonen kanske, gillar färgen och formen. Annars brukar jag tycka om mitt hår, BRUKAR!!!

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Hatar sådana här frågor så tänker inte ens svara..

88. Vilken är din bästa egenskap? Bra lyssnare kanske? 

89. Vilken är din sämsta egenskap? Svårt att säga vad jag tycker. 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Är ganska ointresserad av historia, så jag vet inte. 

91. Saknar du något? Saknar åtminstone någoN, till och med någRA. Sen saknar jag ju materiella småsaker också, men inget som jag inte skulle klara mig utan. 

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Alla andras bryr jag mig inte om, bara man gör ett spektakel av min födelsedag. Heh, nääääeeee, vet inte ifall jag tycker det är viktigt men tycker att det är en fin gest att fira att någon fötts. 

93. Vad gör dig ledsen? När människor och djur far illa, krig, att förlora kontakten med någon som betytt väldigt mycket för en, att känna sig utanför. 

94. Vad gör dig glad? Mina amazing friendos samt resten av alla bra människor jag känner och älskar, choklad och allmänt bra handlingar i världen *cheesy*

Några av mina best friendoz och jag förra året.   
 

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.

96. Vad ska du göra i helgen? Sova! Möjligtvis plugga lite grann och spela Sims. Och ska bowla och käka middag med handbollen imorgon!

97. Vad är det knasigaste du gjort? Är ganska bra på knasigheter, så minns inte allt. 

98. Vad har du för laster? Choklad. 

99. Vem är din förebild? Vet inte riktigt. Måste man ha någon? Kanske alla som känner sig säkra i sig själva och vet vad de ska göra med sitt liv. 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Byta lakan i min säng och sen spela Sims ♥♥♥


Kommentarer
Thilde

Åh, älskar Easy A, så jävla bra film :D

2014-10-11 @ 20:07:30
URL: http://nattstad.se/thildewilde

Lämna gärna ett spår innan du går så blir jag glad!

Vad heter du?
Är du här ofta?

Vad är din mailadress? Den stannar hos mig.

Har du också en blogg?

Din kommentar:

Trackback