Redo för höst- och vinterrusket!

 
Med inspiration från stinaolssonz.blogg.se, som jag råkade halka in på, gjorde jag min egna lilla lista på saker jag tycker om att göra när det regnar. Välkommen höstrusk och vinterkyla, jag är proffs på att njuta inomhus!
 
 
♦ Läsa en bra bok. 
- Det är få saker som är så mysigt som att krypa ihop under en filt när regnet smattrar mot rutorna, tillsammans med en kopp av favoritteét och en bra bok. Jag älskar att läsa, och lever mig lätt in i berättelser. Favoriterna tillhör kategorin fantasy, så som Christopher Paolinis serie Arvtagaren och självklart Harry Potter av J.K. Rowling.
 
Några bokfavoriter.
 
♦ Baka.
- Leta reda på nya favoritrecept på småkakor och bullar, spendera dagen i köket och fyll på frysen med massa gott att äta när sockersuget kickar in. Perfekt att roa sig med tillsammans med en kompis eller ett syskon. 
 
Börja kolla på en ny serie.
- Vad är mer perfekt än att ha en helt ny serie med massor av spännande avsnitt framför sig? Jag har äntligen tagit tag i omtalade Game of Thrones, som jag än så länge älskar! Andra favoriter är How I Met Your Mother, Awkward, Vänner, One Tree Hill och The Carrie Diaries. 
 
Pyssla.
- Nu när det är så poppis med DIY, eller Do It Yourself som det ju är en förkortning för, är det svårt att komma på något bättre att sysselsätta sig med en regnig dag. Googla eller leta upp tutorials på YouTube och gör din egna drömfångare, smycketräd eller ljuslyktor. Du behöver inte göra allt från scratch, varför inte bara göra om tischor till linnen, måla om en pall eller pimpa ett par jeans. 
 
Är du duktig på att teckna eller måla är det ett perfekt tillfälle att påbörja en ny teckning eller tavla. 
 
När jag pysslade ihop en egen blomkrans i somras. 
 
♦ Spela Sims. 
- När jag väl sätter igång kan jag spela i timmar. Bygg drömhuset eller försök dig på ditt egna hem. Skapa en familj, och spela vidare genom generationer. 
 
Rensa ut gamla prylar. 
- Jag har alltid varit väldigt dålig på att göra mig av med saker, men de senaste åren har jag börjat tycka att det är underbart att rensa ut saker jag inte använder, slänga gamla skolpapper och pyssel, organisera i lådor och få ordning på saker och ting. 
 
Pynta eller möblera om i ditt rum.
- Du behöver inte splitternya möbler för att få en ny känsla på rummet. Ibland räcker det att byta plats på ett par möbler. Är du trött på dekorationerna i rummet kan nya kuddar, gardiner och kanske några ljuslyktor duga fint. 
 
Min lilla samling av dvd-filmer. 
 
♦ Gå på bio eller ha ett filmmaraton.
- Undersök vilka filmer som går på bio, och dra iväg med bästa kompisen. Orkar ni inte lämna huset duger ett filmmaraton! Några av mina favoritfilmer har uppföljare, så som The Lord of the Rings och Harry Potter. Poppa lite popcorn och mys av flera timmar av fantastisk film. 
 
Skriv en lista.
- Jag älskar listor! Listor så som saker jag behöver köpa, veckans läxor och vad jag önskar mig i födelsedagspresent eller julklapp skrivs ofta. Annars kan du plita ner drömresemål, planeringar eller framtidsplaner. 
Utnyttja anteckningarna i mobilen så kan du alltid fylla på listan när du kommer på något nytt att fylla på med. 
 
♦ Måla naglarna. 
- Jag har inte världens bästa simultatkapacitet, men kollar jag på filmer eller serier vill jag gärna göra något med händerna, och vad är då mer perfekt än att måla naglarna? För att inte bli alldeles rastlös pysslar jag om naglarna, och när lacket torkar kan jag underhålla mig med filmen. Win win! 
 
Hur det oftast ser ut när jag pysslar med naglarna. 
 
Vad tycker ni om att hitta på inomhus när det är kallt och regnigt ute? Berätta i en liten kommentar! 

Kommentarer

Lämna gärna ett spår innan du går så blir jag glad!

Vad heter du?
Är du här ofta?

Vad är din mailadress? Den stannar hos mig.

Har du också en blogg?

Din kommentar:

Trackback