Synopsisskrivande en måndagskväll

 
Jag börjar misstänka att jag har smärre koncentrationssvårigheter när det kommer till ämnet filmproduktion och specifikt synopsisskrivande (kan kort förklaras som grundidéen till ett manus). Trots att jag vanligtvis älskar att skriva går jag på tomgång när det kommer till manus. Så där har vi en karriär vi kan stryka, manusskrivare! 
 
Trots min skrivkramp kämpade jag som tusan igårkväll i ett försök att få ihop ett hyfsat synopsis till en skräckfilm, vilket också kan vara en anledning till den långsamma skrivningen då jag sett så många skräckfilmer så att jag kan räkna dem på en hand. Ingen favoritgenre helt enkelt.. 
Som tur var fick jag ihop ett försök till ett manus i all sin hast, så det var skönt att ha det avbockat! 
 
Idag väntar en kort skoldag och därefter religionspluggande och möjligtvis något avsnitt av Teen Wolf innan jag ska släpa mig iväg till handbollsträningen. Får hålla tummarna för att jag är helt frisk nu så att jag inte vaknar upp med halsont eller något annat dumt nu för nu drar säsongen igång med match på torsdag! Vad gör ni idag? ♥

Kommentarer

Lämna gärna ett spår innan du går så blir jag glad!

Vad heter du?
Är du här ofta?

Vad är din mailadress? Den stannar hos mig.

Har du också en blogg?

Din kommentar:

Trackback