The Body Shop – Vitamin E

 
När vi firade min artonårsdag med släkten fick jag en söt liten presentförpackning med The Body Shop's Vitamin E-serie i miniformat. Den innehöll en sminkborttagning, ansiktsvatten, samt en natt- och dagkräm. 
Den lilla necissären gömde sig i mitt badrum till mitten av september och min hy började strejka mot kylan. I hopp om att ge huden en liten boost började jag använda produkterna från The Body Shop. Nu har jag använt dem i drygt en månad och tänkte berätta lite om vad jag tycker om dem än så länge. 
 
· Om vi börjar från start med dagkrämen så tycker jag att den känns härligt fräsch och absorberas snabbt av huden utan att bli klibbig. Återfuktar bra. 
 
· När det är dags för rengöring börjar jag med sminkborttagningen, som tar bort sminket och smuts bra. Minus för att den inte levererar bra borttagning av mascara och tyngre ögonsmink utan massa gnuggande. 
 
· Ansiktsvattnet tar bort orenheter och fräschar upp. Tummen upp!
 
· Den lite tjockare nattkrämen känns lite på hyn efter insmörjning, och sjunker inte in i huden lika snabbt som dagkrämen, vilket är logisk på grund av den tjockare formulan. Den har dock gjort underverk för min annars hösttorra hy, speciellt på mina problemområden näsa och haka som alltid blir fnasiga under höst- och vintermånaderna. Håller huden smidig och återfuktad. 
 
Kortfattat är jag väldigt nöjd med produkterna. De luktar gott och har gett min hy en liten vitamin- och fuktboost som är nödvändig nu under det kyligare halvåret. Nu fick ju jag såpass små behållare att jag tvivlar på att de kommer räcka under vintern, och när de är slut kommer jag nog återgå till min tidigare hudvårdsrutin, då dessa ligger på ganska saftiga priser med tanke på min studentplånbok samt på att de inte levererat några fantastiska underverk på min tonårshud. Mycket möjligt att jag återgår till dessa senare i livet dock!

Kommentarer

Lämna gärna ett spår innan du går så blir jag glad!

Vad heter du?
Är du här ofta?

Vad är din mailadress? Den stannar hos mig.

Har du också en blogg?

Din kommentar:

Trackback