Taxfree goodies

 
Det bästa med att flyga måste ju vara taxfreeshopping. Nu har jag ju själv inte flugit på ett tag, men jag fick lite fint i samband med mamma & co.s resa till Kreta. Det fanns grymma priser på smink på taxfreen, och jag smög ner två efterlängtade produkter i korgen, som jag fick så fort de kom hem. 
 
 
Något jag varit otroligt sugen på i flera år är Make Up Store's Cover All Mix. Tyvärr har jag aldrig prioriterat den, med tanke på min magra studentplånbok och det lite saftiga priset på 285:-. Nu har den dock fått flytta in i min sminkväska då man fick concealern plus en liten käck pensel till för 199:- på taxfreen. Älskar!
Än så länge är jag otroligt nöjd med den, tycker den gör ett fantastiskt jobb med att gömma mina små ojämnheter och ringar under ögonen. Lite tjock formula, men jag använder fingrarna för att få kanterna att smälta ihop med basen. 
 
 
Ännu en fantastisk produkt som blivit en ny bästa vän är Clarins' Wonder Perfect Mascara. Jag har varit i behov av en ny mascara ett tag nu, och nu köptes ett trepack som jag och mamma delade på.
Vid första appliceringen var jag inte särskilt imponerad då formulan är väldigt blöt och fransarna klumpade ihop sig en del. Men jag har insett att jag älskar den looken. 
Smular inte något under ögonen, kanske lite grann i slutet av dagen. Jag får även lite märken under ögonbrynen under dagen, men de tas bort med ett drag med fingret. 
 
Kort sagt har jag lätt hittat två nya favoriter, och speciellt förälskad är jag i concealern. I framtiden kan jag definitivt tänka mig att kosta på mig den då jag är så pass nöjd med den.  

Kommentarer

Lämna gärna ett spår innan du går så blir jag glad!

Vad heter du?
Är du här ofta?

Vad är din mailadress? Den stannar hos mig.

Har du också en blogg?

Din kommentar:

Trackback